Mina funderingar...18/4 - 09

  Hästarna känns pigga och glada efter förra starten, så nu är Alladin och Oden anmälda till Östersund... det känns långt att köra dit, men det var det enda loppet som fanns att anmäla till i lägsta klassen... Oden hamnade ensam på start, med mig som kusk..?! nu kanske jag kan få iväg honom i rätt gångart, när han är ensam i starten och inte behöver bli lika ivrig! Alladin fick springspår...intressant!.. på 20m tillägg, med Ulf Eriksson i sulkyn...

Efter AR-kursen i Vindeln, så har jag och hästarna tränat på volten hemma på gården mest varenda dag, jag försöker att lära dem grunderna på ett korrekt sätt, (sitter och läser Katrin Wallberg på kvällarna).. där står det klart och tydligt hur man ska göra.... men jag tycker att det är ganska svårt... jag vill ju inte lära hästarna fel signaler eller att använda hjälperna på fel sätt, det känns som att den här grunden är oerhört viktig för att det i fortsättningen ska gå att utveckla dem i AR på ett bra sätt...

Det är i alla fall intressant och roligt med AR och jag tycker hästarna är riktigt duktiga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0