Sista travdagen i Lycksele 16/7 -10

Just nu känns det som att jag inte ska starta nån mer gång i Lycksele...:!!! Hästarna verkar inte alls gilla att tävla här, eller så är det för att vi brukar vara här o köra snabbjobben så då tycker hästarna att det spelar roll om de galopperar.....

Elrigo blev 5:a trots en ny snöplig galopp i utgången på sista sväng, enl kusken blev han "rädd"??? när han dragit propparna och en kusk utvändligt om Elrigo började skrika på sin häst.... Visserligen så är ju inte Elrigo van att gå i fältet bland mycket häst, för han har ju antingen sprungit i ledningen eller så har han galopperat bort sig helt, så han måste lära sig att gå "mitt i smeten" utan att bli störd av allting runt omkring... Han beter sig fortfarande omoget så det ska väl bli bättre då han mognar mentalt...

Oden galopperade igen och kom inte alls överens med banan (den är odoserad) och efter ett tips om en ny balans som kanske skulle passa Oden, så chansade jag o skodde om honom helt till denna starten, men tyvärr fick den inte den effekt som jag hade hoppats på, så Oden sprang o skiftade i travet.... efter loppet såg jag att han varit på bootsen bak, så han rymtes tydligen inte utan sprang o slog ihop....

foto: Anna

Kanske har hästarna någon överansträngning någonstans, vilket jag verkligen inte hoppas!!!! Min käre equi-terapeut I Granberg kommer o går igenom hästarna snart, inom de närmaste dagarna, så det känns bra att se om de behöver nån behandling på kliniken eller om de verkar fräscha.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0