Mina funderingar....23/6 - 09

  Ojjj, va tiden går....! Jag har inte varit inne på ett tag o uppdaterat.... Det har hänt både det ena och det andra.... (bilder kommer snart..:! ) Jag o Anna stack iväg till Hagmyren o startade både Oden o Alladin 10/6, tyvärr så hade jag trafikproblem i bägge loppen, så Oden hamnade i tredjespår hela första varvet - fick backa honom sist till slut... så var det loppet kört.. han kändes dock bra och sprang runt på 36,4M. Alladin var rädd för vingen, så han vägrade gå fram i starten, tappade två längder... sedan höll vi på att kroka ihop med en galopperande häst, så jag fick akta mig... tappade fart och plats även då... Alladin fick en 6:e plats i alla fall och gick 32,6aK

Vi har varit och lämnat Nora på stuteriet och tog Fina Tind med oss tillbaka.... Tyvärr så visade det sig på stuteriet att Fina Tind inte går att få dräktig... jättetråkigt.... hon hade underutvecklad livmoder, den var för liten... så hon har fått åka upp till Risträsk och bli rid- och körhäst.... 
     

Jag har fått leasa ett fint kallblodssto, Elda V., med en kanonintressant morsstam... Jäntungen är mormorsmor, Jäntungen är bl a mormorsmor till Järvsöfaks mamma, men hon är även stammor till ett antal fler mycket framgångsrika avkommor o avelshingstar ... och både mamma o mormor till Elda V. är miljonston, kan det bli bättre....! Pappa är avelsfantomen Elding... 

Idag ska vi fara till Solänget o pröva lyckan med Oden, det blir kul...! Peter Fahlén ringde till mig på anmälningsdagen och undrade om jag ville köra uttagningslopp till Dam-SM, så nu ska jag köra ett fint varmblod ikväll också....! Va roligt att få köra varmblod ibland! Vi fick spår 4 bakom bilen....   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0