känns lite bättre. ..

Jag kände mig lite bättre idag, så det blev en tur i skogen med Quiz, där vi fortsätter med fys träning, med fokus på ryggmusklerna/ bålen, skritt i backe lång o låg är effektivt, det känns hur Quiz måste lyfta hela ryggen när hon ska gå uppför:-) sen jobbade vi vidare med vändningarna och det blir bättre.Sen fick Johan sin lektion, vi jobbar vidare på samma övningar från marken och idag la jag till början på sidepass, jag visade honom hur han ska flytta bogen och sen bakdelen. En intressant sak som Anna sa när hon var hit, det var att hästen ska följa ledaren med bogen i linje med axeln. Sen att hästen följer när ledaren pekar åt höger eller vänster, fortfarande i linje med axeln, varken före eller efter. Det är en väldigt bra övning för att göra hästen följsam och smidig i sina rörelser. Denna övningen när man svänger är en bra introduktion till att hästen ska lära sej att lyfta ytterbogen o även till vändningar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad härligt att det går bra <3

2014-02-14 @ 22:16:02
URL: http://auricomus.blogg.se
Postat av: gubben din..

Min typ av häst..så klok och tillgiven...

2014-02-21 @ 10:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0