torsdagsträning:-)

Ikväll var det dags för ridskolan och lektion för Lovisa:-) Miramis fick vara hemma ikväll och vila, då han varit med på täta träningar på slutet. Så Lovisa fick rida ridskolans Wendy, en B-ponny. Det var markarbete på schemat, så de fick träna över bommar och mellan koner, träna halter och olika ridvägar, sen blev det lite galoppfattningar som avslutning:-) Sen när vi kom hem, så begav jag mig till stallet och mina änglar♥ Johan kom som vanligt först fram i hagen för att hälsa:-) han är så trevlig, puss. Så då fick han följa med till stallet för kvällsputsning och kel, sedan tog vi en lektion på volten i vanlig ordning och gick igenom alla övningar, tog ett par varv i vackert trav på volten i bägge varv och försökte samtidigt ha honom sansad och i balans! Johan har sån energi, samtidigt som han lyssnar på halvhalten så traven blir lugn och kontrollerad, bitvis svårt då det är så kul att trava:-)Quiz fick en lektion på volten hon med, där vi gick igenom det olika momenten i den akademiska longeringen, flytta innerbog, flytta innerbak, flytta ytterbog och ytterbak, "de fyra hörnen". Vi ska ju som sagt iväg på AR träning på lördag:-)Men våra stackars barn fortsätter att vara sjuka, feber och hosta, fy så synd om dom, mina små hjärtan♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0